Conferències
Una micro-òpera sacra, amb i sense paraules
A càrrec de Carlos Calderón Urreiztieta
2 de setembre, a les 19:30 h
Així ho explicà Haydn: "Fa uns quinze anys el canonge de Cadis em demanà de compondre música instrumental per a les set últimes paraules de Crist a la Creu. La Catedral de Cadis estava en la foscor i un gran llum penjava del sostre. Després d'un breu servei, el bisbe pujà al púlpit, pronuncià la primera de les set paraules, baixà i s'agenollà davant l'altar. La pausa es completà amb música. El bisbe pronuncià la segona paraula, després la tercera i així la música seguia després de cada discurs fins que conclogué." I com? Amb un terratrèmol. En altres paraules, som davant una micro-opera el llibret de la qual és el final d'aquella història tan sovint contada. Ara bé: pot un quartet de corda prestar-se al misticisme, el recolliment i, fins i tot, l'amor i el temor de Déu? Sens dubte! És Haydn qui compon.