Nascut a Barcelona el 1997 en una família de músics, va començar a estudiar contrabaix als cinc anys. Va cursar el Grau Superior al Conservatori del Bruc de Barcelona i va continuar la seva formació a la Musikhochschule de Múnic. Va formar part de l'Acadèmia de la Bayerische Staatsoper i de la Symphonie Orchester des Bayerischen Rundfunks. Des de febrer de 2020 és el primer contrabaix de la Bayerische Staatsoper de Múnic, i és el músic més jove a aconseguir la plaça, i col·labora com a primer contrabaix amb altres orquestres, com ara la Mahler Chamber Orchestra i l’Orquestra Utopia. Com a solista, ha tocat amb la Jove Orquestra Nacional d’Andorra, l’orquestra de cambra de la Bayerische Staatsoper i la Kammerorchester de Regensburg. Ha rebut diversos premis, entre ells l’Arjau, el concurs de solistes del Conservatori del Bruc i el concurs Gasteig de la Musikhochschule de Múnic.
Nascut a Navàs, inicia la seva formació musical cantant en la Polifònica de Puig-Reig, el cor de la Facultat de Farmàcia (Universitat de Barcelona) i a l'Òpera de Sabadell. Ha estat guardonat en concursos com Neue Stimmen (2022) i Tenor Viñas (2017), i el 2022 va rebre el Premi de l'Associació Opera XXI com a millor intèrpret. Ha participat en l'Accademia Rossiniana de Pesaro i en el Programa de Joves Artistes de la Staatsoper Unter den Linden de Berlín; actualment és membre fix d’aquest teatre. Ha actuat en teatres com el Gran Teatre del Liceu, el Teatro Real, el Palau de les Arts, el Teatro Campoamor, l'Opernhaus de Zúric o la Festspielhaus de Baden-Baden, interpretant els papers de Papageno (Die Zauberflöte), Dandini (La Cenerentola), Guglielmo (Così fan tutte), Enrico Ashton (Lucia di Lammermoor), Sharpless (Madama Butterfly), Don Giovanni o el Comte Almaviva (Le nozze di Figaro).
Nascuda a Castro Urdiales (Cantàbria), el 2006 ingressa en el Centre Superior de Música del País Basc (Musikene) i s'especialitza en música de cambra. Becada pels governs de Cantàbria i d'Hongria, el 2011 es trasllada a Budapest, on durant dos anys és alumna a temps parcial de piano i música de cambra, i el 2013 comença el màster d'Interpretació. El 2015 fa el màster en Lied de l'ESMUC, centre amb el qual col·labora com a pianista entre 2016 i 2018. Des de 2011 actua en diverses sales de Budapest, Barcelona, Alacant, Tarragona, Galícia, Ciutat de Mèxic, Bilbao, Santander o Lleó, i en els festivals Life Victoria, Aurora Festival (Estocolm) o Festival Talent Barcelona. Des de 2018 col·labora amb l'artista visual Inés García en els seus projectes Winterreise i Sis cançons populars muntanyeses. Forma duo amb la soprano Mireia Tarragó.
Precís control vocal, dicció clara, musicalitat intel·ligent i l'habilitat d'arribar al cor amb tot el que canta assegura a Christoph Prégardien un lloc entre els més importants tenors lírics del món. Actua regularment amb orquestres d'arreu, incloent-hi les Filharmòniques de Viena i de Berlín, l'Orquestra Simfònica de la Ràdio de Baviera, l'Orquestra del Concertgebouw d'Amsterdam, la Staatskapelle de Dresden o la Gewandhausorchester de Leipzig. El seu ampli repertori orquestral inclou els grans oratoris barrocs, clàssics i romàntics, així com obres del segle XVII (Monteverdi, Purcell, Schütz) i del XX (Britten, Killmayer, Rihm, Stravinsky). La docència és una part important de la vida musical del tenor; des del 2004 és professor de la Hochschule für Musik und Tanz de Colònia i, a més, imparteix regularment masterclasses a joves cantants de tot el món.
Va començar la seva carrera internacional als nou anys. Després d'estudiar al Curtis Institute of Music de Filadèlfia, es va traslladar a Alemanya el 2007 per continuar els estudis a la Musikhochschule de Hannover, completant-los amb honors el 2016. Entre altres premis, ha guanyat el primer premi i el premi Mozart al Concurs Geza Anda 2018. De curiositat irreprimible i inclinada als repertoris poc habituals, demostra la seva versatilitat interpretant des de Bach i Scarlatti fins a Bernstein, Gulda i Corigliano. En recitals en solitari i amb orquestres internacionals, Claire s'ha presentat en algunes de les sales més prestigioses, com el Carnegie Hall, la Philharmonie de París, la Gewandhaus de Leipzig, l'Elbphilharmonie d'Hamburg o la Festspielhaus de Salzburg, així com en festivals de renom com els de Lucerna, Verbier o Schleswig-Holstein.
Torna Claire Huangci amb obres de Barber, Schubert i Czerny, i dos "highlights" ben coneguts del segle XX: l’Adagio d’Espàrtac i Frígia, de Khatxaturian, amb una melodia intensa i commovedora, i la Rhapsody in Blue de Gershwin, fusió de clàssica i jazz, i èxit clamorós des de la seva estrena.