El Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana és un cor professional creat per l’Orfeó Català l’any 1990 amb la missió de difondre la música coral universal, promoure la recuperació del patrimoni musical català i fomentar la nova creació. Ha estat dirigit per Jordi Casas i Bayer, Josep Vila i Casañas i Simon Halsey. Actualment, Xavier Puig n’és el director i Jordi Armengol el pianista. Ha estat dirigit per grans mestres com René Jacobs, Marc Minkowski, Kent Nagano, Simon Rattle, Gustavo Dudamel, Daniel Barenboim, Christophe Rousset, Vladimir Jurowski, Daniele Gatti i Simon Carrington, i ha col·laborat amb els cantants Philippe Jaroussky i Mark Padmore. Des del 2010 és membre de The European Network for Professional Chamber Choirs (TENSO).
Helena Satué i Bernat Prat, violins | Lara Fernández, viola | Oriol Prat, violoncel
Nascut a Barcelona el 2014, el Cosmos Quartet s’ha consolidat com un dels quartets de corda més atractius del panorama cambrístic actual. El 2018 va obtenir els primers premis en els concursos Irene Steels-Wilsing Foundation Competition de Heidelberg i Música de Cambra BBVA Montserrat Alavedra, entre d'altres. El grup ha estat convidat a participar a l'Streichquartettfest de Heidelberg, l'Auditori de Barcelona, la Schubertíada, la Quinzena Musical Donostiarra, el Palau de la Música Catalana, el Wigmore Hall de Londres, el Gent Festival van Vlaanderen a Bèlgica, el Festival Pau Casals, el Festival de Torroella de Montgrí i l’East Neuk Festival a Escòcia. Des de la temporada 2021-22 fins a la 2023-24 són quartet resident al Palau de la Música Catalana, amb un cicle de vuit concerts dedicat a Robert Schumann, Johannes Brahms i Anton Webern. El quartet toca amb instruments construïts ex professo pel prestigiós lutier barceloní David Bagué.
Destacada per "la qualitat del seu so" i la seva "solvència musical i interpretativa", la jove violista Cristina Cordero (Madrid, 1998) s'està consolidant com una intèrpret versàtil, sol·licitada com a solista i com a músic de cambra. Ha participat en prestigiosos festivals com Verbier Festival, Schloss Elmau Festival o el Festival Emergents, sent a més convidada amb regularitat per a col·laborar amb ensembles i grups de cambra per tota Europa. Ha actuat com a solista juntament amb orquestres com l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya o l'Orquesta Filarmónica de Castilla-La Mancha, i en algunes de les sales més importants d'Espanya com el Teatro Real, el Palau de la Música Catalana o l'Auditori de Barcelona. Des de 2022, Cristina és Catedràtica de Viola en el Conservatorio Superior de Música d'Aragó.
Daniel Claret Mora, violoncel·lista i professor, desenvolupa una trajectòria artística que combina interpretació, pedagogia i creació de projectes. Nascut a Barcelona en una família de músics, ha estat deixeble de mestres com Julius Berger, Jordi Mora, György Kurtág i Lluís Claret. És fundador de The Rest Project, amb el qual va estrenar The Rest is Silence (2023) i prepara New Beginnings (2025), encàrrec de L’Auditori de Barcelona. Professor al Conservatori Superior del Liceu, compagina la docència amb projectes com La Fe, la integral de Beethoven i El demà d’ahir, estrenat al Festival Jordi Savall. Ha actuat com a solista al Palau de la Música Catalana i amb diverses orquestres europees. Col·labora també amb el grup creatiu Mal Pelo en produccions com Inventions i Highlands.
És un dels pianistes acompanyants i de cambra més sol·licitats de la seva generació, que ofereix concerts per tota Europa i Àsia des de la seva graduació a la Hochschule für Musik “Franz Liszt” de Weimar. Entre els seus cantants habituals hi ha Andrè Schuen, Christoph Prégardien, Roman Trekel, Katharina Konradi i Konstantin Krimmel. En el terreny de la música de cambra ha fet concerts amb solistes com Tabea Zimmermann, Antje Weithaas, Wolfgang Emanuel Schmidt o Konstanze von Gutzeit. El seu CD “Poêmes” amb la mezzosoprano Stella Doufexis, amb cançons de Claude Debussy, va rebre el Premi de la Crítica Discogràfia Alemanya 2013 i des de llavors els seus enregistraments han rebut diversos premis, entre ells un ECHO Klassik 2016 o dos Opus Klassik, el 2019 i el 2022, amb Andrè Schuen. Des del 2011 dirigeix el cicle de concerts Der Lyrische Salon a Weimar.
Torna Claire Huangci amb obres de Barber, Schubert i Czerny, i dos "highlights" ben coneguts del segle XX: l’Adagio d’Espàrtac i Frígia, de Khatxaturian, amb una melodia intensa i commovedora, i la Rhapsody in Blue de Gershwin, fusió de clàssica i jazz, i èxit clamorós des de la seva estrena.