• CA
  • ES
  • EN

LogoSV Web Lema CA

LogoSV Web Lema CA

  • CA
  • ES
  • EN
  • Inici
  • Programació
  • Entrades i abonaments
  • Sobre nosaltres
      • Back
      • Història de la Schubertíada
      • Premi Franz Schubert
  • Dóna'ns suport
  • Escenaris
  • Com arribar-hi

Conferències

La prèvia

El periodista i divulgador musical Antoni Colomer ens oferirà a la Canònica una introducció prèvia als concerts que ens obrirà noves perspectives sobre el programa que escoltarem. Un nou punt de trobada a la Schubertíada en el qual rebrem també, ocasionalment, convidats especials.
Horari: 45 m abans del concert (excepte els dies que hi haurà conferència: dj 17, dv 25 i dg 27 d'agost).

Antoni Colomer i Tejada

Estudià Història de l'Art a la UAB i Música al Conservatori Municipal de Barcelona i del Liceu. Com a Gestor Cultural ha treballat a La Porta Clàssica, Juventudes Musicales de España, Schubertíada a Vilabertran, Associació Xavier Montsalvatge Compositor. Com a crític musical ha treballat per Catalunya Música/Catalunya Ràdio, Platea Magazine i actualment amb Núvol Digital i la revista Ópera Actual. Com a divulgador musical ofereix conferències regularment al Cercle del Liceu, Palau de la Música i Gran Teatre del Liceu, entre d'altres.

El cant del cigne, un cicle obert

A càrrec de Sílvia Pujalte Piñán
Dijous 17 d'agost, 19:15 h
Si acceptem que el Cant del cigne és un cicle diferent, un cicle que són dos cicles o un cicle que (en realitat) no és un cicle, s'obre un món de possibilitats a l'hora d'interpretar-lo. Podem preguntar-nos quines opcions admet aquest cicle, diguem-ne així, obert; com canvia quan modifiquem l'ordre de les cançons o quan hi afegim d'altres. Per exemple, quina lectura podem fer del recorregut que ens proposen Christoph Prégardien i Daniel Heide a la Schubertíada?.
Conferència en català
20:30 h
icon right nConcert: Christoph Prégardien, tenor i Daniel Heide, piano - Schwanengesang i altres lieder de Schubert

Sílvia Pujalte Piñán

Doctora enginyera de Telecomunicacions per la UPC, ha estat professora a la UPC i a la UPF. És autora del lloc web Liederabend, dedicat a la cançó de cambra, i ofereix cursos i conferències a La Central, L'Auditori i el Palau de la Música Catalana, entre d’altres. Col·labora escrivint articles de divulgació i crítica musical en mitjans com Núvol, Platea Magazine, Mundoclásico, Revista Musical Catalana o Ritmo. És responsable de documentació i comunicació a la Schubertíada i coordinadora de la RMC.

El paisatge i el jardí, descripció vs. evocació (Albéniz, Debussy i Falla)

A càrrec de Jorge de Persia
Divendres 25 d'agost, 19:15 h
Al París del canvi de segle, el diàleg d'un grup d'artistes com Albéniz, Viñes o Falla amb Debussy, Ravel i altres músics importants del moment (Fauré, Satie, Dukas, Chausson...) va propiciar una nova estètica de l'evocació. En aquest context, explorarem les influències mútues entre Albéniz, Debussy i Falla, un itinerari que gira entorn Granada: hi comença amb Albéniz i La Vega, un exercici de evocació que s'allunya de la música descriptiva, i hi culmina quan Falla compon la Fantasia Baetica. Al centre del procés, Debussy, que comença a mirar cap a aquesta ciutat en diàleg amb Viñes i Albéniz, i més tard amb el seu deixeble Manuel de Falla.
Conferència en castellà
20:30 h
icon right nConcert: Javier Perianes, piano - Obres de Falla, Debussy, Albéniz i Granados

Jorge de Persia

Dedicat a estudis sobre la música del canvi de segle XIX al XX, sempre des d'una perspectiva transversal, ha publicat llibres (Los últimos años de Manuel de Falla, Voilà la véritable Manola, Ecos de músicas lejanas...) i articles diversos sobre música i societat. Ha estat col·laborador científic al CSIC, director de l'Archivo Manuel de Falla (Granada) i actualment ho és del Museu Albéniz (Camprodon). Comparteix la recerca amb la docència i amb la crítica musical a “La Vanguardia”.

L'Art de la fuga, el darrer cim creatiu de Bach

A càrrec de Joan Vives
Diumenge 27 d'agost, 18:15 h

Johann Nikolaus Forkel a la seva biografia sobre J. S. Bach apareguda el 1802, presenta l’Art de la fuga com “...la intenció de l’autor de demostrar tot el que es pot fer amb un tema de fuga. Totes les variacions son fugues completes sobre un mateix tema, i reben el nom de contrapunts.”. Sabem que Bach hi va treballar durant la darrer dècada de la seva vida i que, malgrat deixar el recull inacabat, es va publicar el 1751, quan encara no feia ni un any de la seva mort. Quines son les claus del seu interès?

Conferència en català
19:30 h
icon right nConcert: Quartet Casals - L'art de la fuga

Joan Vives

Flautista de bec, professor d'història de la música i divulgador musical. Des del 1987 combina la seva tasca com a locutor-redactor de Catalunya Música (Canal radiofònic de la Corporació Catalana de Mitjans audiovisuals), amb alguns concerts de música barrroca i nombroses conferències i cursos de caràcter divulgatiu.

Les conferències tindran lloc a la Sala Capitular de la Canònica de Santa Maria de Vilabertran i seran gratuïtes amb l'entrada del dia.

logoAFS ok
logoAFS ok
  • programació
  • l'equip de la Schubertíada
  • dóna'ns suport
  • entrades i abonaments
  • escenaris
  • com arribar-hi
  • arxiu de la Schubertíada
  • premsa
  • conferències
programació
l'equip de la Schubertíada
dóna'ns suport
entrades i abonaments
escenaris
com arribar-hi
arxiu de la Schubertíada
premsa
conferències
  • Schubertíada Vilabertran
  • Schubertíada Barcelona
  • Schubertíada Cantàbria
  • Schubertíada Valdegovía/Gaubea
  • Lied the Future
Schubertíada Vilabertran
Schubertíada Barcelona
Schubertíada Cantàbria
Schubertíada Valdegovía/Gaubea
Lied the Future
València 209, semisoterrani 1a
08007, Barcelona
(+34) 673 732 357
info@schubertiada.cat
 
avís legal
cookies
València 209, semisoterrani 1a
08007, Barcelona
(+34) 673 732 357
info@schubertiada.cat
 
avís legal
cookies
Disseny i desenvolupament
MUCHO logo   daPonteMEDIA logo