
Un músic elogiat com un “jove poeta commovedor” («Le Devoir» de Mont-real), el pianista hispanoholandès Albert Cano Smit gaudeix d’una carrera internacional en creixement als escenaris orquestrals, de recital i de música de cambra. Reconegut per les seves interpretacions captivadores, la qualitat narrativa i la musicalitat matisada, el guanyador del Primer Premi de les Young Concert Artists Susan Wadsworth International Auditions del 2019 s’ha presentat com a solista amb la Seattle Symphony, la Las Vegas Philharmonic, la San Diego Symphony o l’OBC. Entre els seus recitals més destacats hi ha els seus debuts al Carnegie Hall, al Merkin Concert Hall, al Herbst Theatre de San Francisco, a la Fondation Louis Vuitton de París, al Terrace Theater del Kennedy Center, al Rheingau Music Festival, així com diverses actuacions a la Steinway Society de San José i a l’Auditori de Barcelona.

Graduada amb honors en Interpretació de piano a l’ESMUC i al Màster de Piano de la Hochschule für Musik und Theater d’Hamburg, actualment també hi està completant els seus estudis amb el prestigiós Konzertexamen. L’any 2025 va rebre la beca d’excel·lència Franz-Wirth Stiftung d’Hamburg. Actua regularment a Catalunya, a la resta de l’Estat, al Regne Unit i a Alemanya. Ha estat guardonada en concursos internacionals com el Concurs Isaac Albéniz de Camprodon, el Concurs de Piano de Vilafranca del Penedès o l’Elise Meyer Competition d’Hamburg, entre d’altres. Paral·lelament a la seva formació i activitat pianística, és impulsora i directora artística del Festival Clàssic Pals i, des del 2022, forma duo amb el violinista Abel Tomàs. També és professora de piano a l’Acadèmia Marshall de Barcelona i professora adjunta a la Hochschule für Musik und Theater d’Hamburg.

Aclamat per Le Soir com “un músic meravellós que evita deliberadament l’ostentació”, Nicolás Margarit s’ha consolidat ràpidament com un músic extraordinàriament versàtil, amb un ampli repertori que abasta interpretacions tant en teclats moderns com històrics. Actua en sales i cicles de concerts d’arreu d’Europa, principalment a Espanya, Portugal, Alemanya, Polònia i el Regne Unit. Nascut a Brisbane, Austràlia, Nicolas va començar els seus estudis musicals als tres anys. L’any 2017 es va traslladar a Espanya per estudiar amb Dmitri Bashkirov a l'Escuela Superior de Música Reina Sofía. Des d’aleshores ha continuat la seva formació amb Milana Chernyavska i Claudio Martínez-Mehner, i ha rebut classes addicionals de músics com András Schiff, Andreas Staier i Pierre-Laurent Aimard.



