La trajectòria de la pianista macedònia Rebeka Stojkoska la marca la seva dedicació a la cançó. Ha actuat a l'Alte Oper de Frankfurt, la Konzerthaus de Dortmund, la Pierre Boulez Saal de Berlín, la Heidelberger Frühling, el Festival Schumann de Bonn i el Festival Hidalgo de Múnic, formant duo amb Julian Prégardien, Matthias Winckhler, Julia Duscher, Serafina Starke i Gerrit Illenberger. Ha rebut nombrosos premis i beques i va formar part de la Heidelberger Frühling Liedakademie. A més de l'activitat en concert, és professora de tècnica vocal a la Hochschule für Musik und Theater de Múnic des de 2020. Va estudiar piano i interpretació de lied a la Hochschule für Musik de Friburg, va completar els estudis de postgrau a la Universität Mozarteum de Salzburg i actualment estudia a la Hochschule für Musik de Karlsruhe.
Neix a Barakaldo (Biscaia). Deixeble de Félix Lavilla, s'especialitza en acompanyament de cantants a Viena i Munic i rep els consells de Wolfram Rieger. Pianista habitual de cantants com Carlos Álvarez, Lisette Oropesa, Ismael Jordi, Sabina Puértolas, David Alegret o Javier Camarena, també ofereix recitals amb Sonya Yoncheva, Martina Serafin o Celso Albelo entre altres. Actua en la majoria dels teatres i festivals espanyols, així com en la Staatsoper i el Musikverein de Viena, el Rossini Opera Festival de Pesaro, els Festivals de Savonlinna i Bregenz o Sala Tchaikovsky de Moscou. Defensor del patrimoni musical, recupera les cinc òperes de saló del sevillà Manuel García i entre la seva discografia destaquen “Granados Songs Integral”, “Ametsetan”, “Carneriana”, “La Seduzione”, la integral de cançons d'Antón García Abril i “Ensueños”. El seu últim llançament discogràfic “Los cisnes en Palacio” presenta cançons d'Emilio Arrieta.
D'origen armeni, va començar els estudis de piano als set anys i més tard va estudiar cant al Conservatori Komitas. Posteriorment va estudiar a l'Accademia di Belcanto de Mirella Freni a Mòdena i a la Hochschule für Musik und Darstellende Kunst de Frankfurt, obtenint-hi un màster el 2014. A continuació es va unir a l'Atelier lyrique a l'Opéra national de París fins al 2016. Mantashyan ha guanyat diversos premis, entre ells el Premi Especial al Concurs Internacional de Cant Tenor Vinas i el concurs Toti dal Monte. Ha actuat en teatres i auditoris com ara la Konzerthaus de Berlín, l'Opéra Bastille de París, el Festival de Glyndebourne, la Komische Oper de Berlín, l'Òpera de Viena o la Royal Opera House de Londres. Els seus papers inclouen Susanna (Le nozze di Figaro), Servilia (La clemenza di Tito), Echo (Ariadne auf Naxos), Fiordiligi (Così fan tutte) o Mimi (La Bohème), entre d'altres.
2018ko Queen-Elisabeth-Competition lehiaketan lehen saria irabazi ondoren, Samuel Hasselhorn opera, lieda eta oratorioa abesten eroso dagoen artista moldakor gisa sendotu da. Vienako Staatstheater konpainiako kide iraunkorra izan zen bi urtez, eta Don Giovanni, Figaro (Il barbiere di Siviglia), Belcore (L 'elisir de amore), Harlequin (Ariadne auf Naxos) edo Schaunard (La Bohème) obretan paper titularra jokatu zuen. Gaur egun, Nurenbergeko Staatstheater taldeko kidea da, eta duela gutxi Pelléas (Pelléas et Mélisande) eta Ford (Falstaff) abestu ditu. Lied abeslari gisa oso estimatua, Helmut Deutsch, Malcolm Martineau, Ammiel Bushakevitz edo Joseph Middleton bezalako piano-jotzaile ospetsuekin lan egiten du maiz, eta errezitaldiak eskaini ditu Hanburgoko Staatsoper, Stuttgarteko Hugo Wolf Akademia, An der Wien antzokia, Schubertíada edo Wigmore Hall aretoetan.
Tarragonako Darmós herrian jaioa, dantza (klasikoa eta espainiarra), pianoa eta kantu koralaren bidez sartu zen artearen munduan. Bartzelonako Liceuko Kontserbatorioan graduatu zen kantu eta interpretazioan, eta 2013an egin zuen operako debuta Rossini Opera Festivalen, Folleville (Il viaggio a Reims) gisa. Lehiaketa askotan nabarmendua izan ondoren, hala nola Tenor Viñas (2016), non zortzi sari irabazi baitzituen, hainbat antzoki eta jaialdi entzutetsutan aritu da, hala nola Gran Teatre del Liceu, Teatro Real, Teatro Regio, Teatro Verdi, Teatro Chaikovski, Teatro del Maggio, eta Salzburgoko Jaialdian, Norina (Don Pasquale), Lucia di Lammermoor (Lucia di Lammermoor), Adina (L 'elisir de amore), Königin der Nacht (Die Zauberflöte) edo Zerbinetta (Ariadauf Naxos) paperak abesten. Kontzertu jarduera esanguratsua ere badu, errepertorio sinfonikoa, oratorioa, abestia eta errezitaldia barne.
Torna Claire Huangci amb obres de Barber, Schubert i Czerny, i dos "highlights" ben coneguts del segle XX: l’Adagio d’Espàrtac i Frígia, de Khatxaturian, amb una melodia intensa i commovedora, i la Rhapsody in Blue de Gershwin, fusió de clàssica i jazz, i èxit clamorós des de la seva estrena.